Lokalni front: “Pravda je spora, ali (ponekad) dostižna!”

Viši sud u Valjevu odbio je žalbu urednika Radio Valjeva Zorana Majdaka kao neosnovanu i potvrdio presudu Osnovnog suda prema kojoj je Majdak na ime naknade nematerijalne štete za pretrpljene duševne bolove zbog povrede časti i ugleda obavezan da Ljubomiru Radoviću iz Lokalnog fronta i nekadašnjem odborniku u Skupštini grada isplati 100.000 dinara sa zakonskom zeteznom kamatom plus troškove parničnog postupka u iznosu 85.300 dinara. Lokalni front obavestio je javnost da je sudski postustupak završen nakon pune četiri godine uz podsećanje da je Radović tužio Majdaka početkom 2019. kada su počeli “prljavi medijski napadi” kojima je Majdak “pokušavao da politički, profesionalno i društveno diskredituje” Radovića.

“Još jedan od glasnogovornika SNS vlasti, od onih koji su delatnost blaćenja političkih neistomišljenika preuzeli da bi ih neko štitio posle kriminalnih radnji, kojima su žestoko oštetili građane i državu, otpočeo je pre četiri godine prljave medijske napade na našeg Ljubomira Radovića, tada odbornika u Skupštini grada Valjeva. Zoran Majdak, na mnogo načina nagrađivan i od gradske vlasti, pokušao je da politički, profesionalno i društveno diskredituje čoveka koji već godinama u Lokalnom frontu pošteno, hrabro i uporno zastupa građane Valjeva. Napadi su se po pravilu pojačavali kad god je Lokalni front Va otvarao neku od brojnih tema korupcije vezanih za tadašnju vlast u Valjevu, na čelu sa Slobodanom Gvozdenovićem”, navodi se u saopštenju Lokalnog fronta.

Kako se dalje ističe, vrhunac ove harange viđen je 2019. godine, u medijskoj mreži koju je, uz pomoć vlasti, stvorio Zoran Majdak i čiji deo su bili i internet portali, stranice na društvenim mrežama i Radio Valjevo. Prema novodima iz saopštenja, uvid u evidenciju APR-a, pokazuje kako su firme povezane sa Majdakom stalno menjale sedišta, zastupnike i zaposlene sa ciljem da se izbegne bilo kakva odgovornost za drastična kršenja zakona.

“Počev od 19. marta 2019. pa tokom nekoliko narednih dana u programu Radio Valjeva, uvrede i klevete kojima je zagađivao etar, Majdak je drsko završavao rečima “S poštovanjem Majdak”. Kao i svaki silnik propustio je da prikrije tragove svojih nedela. Postao je neoprezan, ubeđen da ima moćnu zaštitu. Možda i zbog ogromnih količina novca koje je valjevska vlast upumpavala na račune nekoliko njegovih formi, sve pod izgovorom “finansiranje medijskih projekata”. Ljubomir Radović je, naravno, odmah tužio Zorana Majdaka zbog povrede časti i ugleda. Postupak je trajao pune četiri godine, ali se ovih dana završio presudom Višeg suda u Valjevu kojom je Majdaku naloženo da isplati novčanu nadoknadu i sve troškove postupka, ukupno 185 hiljada dinara”, ističu “frontovci”.

Uz konstataciju da je “jedan od Majdakovih idola” Dragan J. Vučićević ovih dana odabrao da provede šest meseci u zatvoru, jer neće da isplati novac koji je sud odredio kao naknadu zbog vređanja novinara, Lokalni front se pita da li će i Zoran Majdak krenuti istim putem i stići, najzad, tamo gde mu je i mesto?

U obrazloženju presude koju je potpisala sudija Vesna Hercog, kao predsednik veća sudija koje su sa njom još činili Jasmina Terzić i Radivoje Jovanović, navodi se da je tuženi Majdak protiv prvostepene presude blagovremeno izjavio žalbu zbog “pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, pogrešne primene materijalnog prava i bitnih povreda odredaba parničnog postupka sa predlogom da se prvostepena presuda ukine i predmet vrati prvostepenom na ponovno suđenje ili da se ista preinači i tužbeni zahtev odbije u celini”. Viši sud je, kako između ostalog piše u presudi, ispitao pobijanu presudu, pa je našao da je žalba neosnovana, kao i da u postupku koji je prethodio donošenju pobijane presude, ni u pobijanoj presudi, nema bitnih povreda odredaba parničnog postupka na koje drugostepeni sud uvek pazi po službenoj dužnosti.

“Nisu osnovani navodi žalbe da prvostepeni sud učinio bitnu povredu odredaba parničnog postupka iz čl. 374 st. 2 tač. 12 ZPP, jer po nalaženju Višeg suda pobijana presuda sadrži jasne i dovolьno razloge o odlučnim činjenicama i o primeni materijalnog prava, koji razlozi su u skladu sa izvedenim dokazima i stanjem u spisima, pa ih kao pravilne u svemu prihvata i ovaj sud. Sud nije uzimao u obzir navode žalbe koji se odnose na nepotpuno i pogrešno utvrđeno činjenično stanje, imajući u vidu da se presuda u sporovima male vrednosti ne može pobijati zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja u skladu sa odredbom čl. 479 st. 1 ZPP. Prvostepeni sud je utvrdio da je preko medija “Radio Valjevo” dana 15.03.2019. godine emitovan više puta tekst u kojem je, između ostalog navedeno da tužilac „neuredan, neobrijan, i smrdljiv dolazi za govornicu u Skupštini, da tala najsramnije laže građane Valjeva i izmišlja, tračari kao napuštena žena, da je tužilac produžena ruka bandita Poćute koji isključivo iznosi laži, da spinuje u želi da sebi dana značaju, da je tužilac najveći spletkaroš, tračara i lažov“, koje emitovanje se završilo sa s poštovanjem Majdak“, da je autor teksta tuženi i da je tužilac nakon emitovanja doživeo niz neprijatnosti kako na poslu, tako i na ulici, jer su ga mnoge kolege pitale da li uskoro očekuje da dobije otkaz kao profesor geografije u osnovnoj školi, dok su ga na ulici nepoznati građani prvocirali, te daje emitovanje spornog saopštanja na radiju vrlo potresno uticalo na tužioca i njegovu porodicu”, navodi se između ostalog u presudi koju je Lokalni front medijima poslao na uvid uz saopštenje za javnost.

Facebook komentari

About REDAKCIJA VALJEVSKA POSLA

Početkom 2016. godine sa radom je počeo novi gradski portal na adresi www.valjevskaposla.info, koji je za vrlo kratko vreme, zbog svoje nepristrasnosti i objektivnosti, zabeležio izuzetnu posećenost i zadobio naklonost građana Valjeva. Cilj portala nije samo objavljivanje vesti, već i interakcija sa sugrađanima kroz različite sadržaje.