Tema konferencije za medije valjevskog Lokalnog fronta bili su gradonačelnikovi “nečasni medijski poslenici” Radio Valljevo i portal Kolubarski.info, zatim gradonačelnikovo “medijsko promovisanje u korist Valjeva” iz budžeta Grada, kao i raspisivanja javne nabavke za medijski sadržaj koje nije u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima

S leva na desno: Ljubomir Radović i Đorđe Petković, aktivisti “Lokalnog fronta Va” na konferenciji za medije

Aktivista Udruženja Lokalni fornt Va i samostalni odbornik u Sskupštini Grada Valjeva Ljubomir Radović govorio je o Radio Valjevu, njegovoj “pljačkaškoj” privatizaciji, nazvavši ga “fantomskom firmom u stečaju koja godinama nema nikakvih prihoda”. Prema Radovićevim rečima, državi kao novom vlasniku Radio Valjeva vraćena je samo “prazna ljuštura” odnosno pravo na emitovanje programa koje se, kako je rekao, godinama zloupotrebljava.

“Godinama Radio Valjevo emituje tekstove naručene direktno od gradonačelnika, Slobodana Gvozdenovića, i njegovih najbližih saradnika, plaćene novcem građana Valjeva. Godinama se od Valjevaca naplaćuju emitovane reklamne poruke i oglasi. Ništa od toga nije došlo na račun firme u stečaju – Radio Valjeva”, rekao je u svom obraćanju medijima Ljubomir Radović i izneo nekoliko primera kako je gradonačelnik “sa svojom najužom ekipom, novcem Valjevaca čašćavao nečasne medijske poslenike tzv. Radio Valjeva i portala Kolubarski.info”.

“U julu 2018. godine otpočeli su napadi prema mojoj malenkosti, uobličeni u bezočne laži. Radio prenosi Skupštine pretvarali su se u muzički program kada se u raspravu uključi neko od opozicionih odbornika… Tokom oktobra prošle godine, u programu Radija, iznet je čitav niz lažnih optužbi, izmišljotina i nesuvislih konstrukcija Slobodana Gvozdenovića o tobožnjem uticaju bivšeg zamenika gradonačelnika Dragana Jeremića na Lokalni front Va… U skladu sa zakonom zatražili smo od Radio Valjeva snimak emitovanog izlaganja govorljivog gradonačelnika. Nismo ga dobili. Zatražili smo, opet po zakonu, da objave naš odgovor. Nisu ni to učinili. Mogli smo, naravno, da tužimo Radio Valjevo. Ali, koga bismo tužili? Radio Valjevo je fantomska firma u stečaju koja godinama, zamislite, nema nikakvih prihoda”, kazao je aktivista valjevskog Lokalnog fronta i nezavisni odbornik u Skupštini Grada Ljubomir Radović i dodao da nije moguće pretpostaviti da li se radi o Radio Valjevu u postupku prodaje ili još jednom Radio Valjevu na drugoj frekvenciji, koji program emituje sa zgrade Gradske uprave.

“Slično smo tražili i od “nezavisnog”, verujte tako piše, “nezavisnog” portala Kolubarski.info. Naravno, nisu nam odgovorili. Jedino što su ipak učinili bilo je da posle izvesnog vremena uklone tekst o Draganu Jeremiću i Lokalnom frontu”, naglasio je Radović.

Radović se posebno osvrnuo na “gradonačelnikovo medijsko promovisanje u korist Valjeva”, navodeći da je Gvozdenović iz budžeta ranije plaćao intervjue u milionskom iznosu listu Alo, Srpskom telegrafu i Kuriru, a da je za sada nepoznanica koliko koštaju gostovanja gradonačelnika u jednočasovnim emisijama na televiziji Studio B, u kojima treba da predstavlja sve svoje sugrađane bez razlike, a ne da koristi uvredljive reči da bi okarakterisao svoje neistomišljenike.

S leva na desno: Ljubomir Radović i Đorđe Petković, aktivisti “Lokalnog fronta Va” na konferenciji za medije

O uslugama informisanja u iznosu od 4.1 milion dinara kao predmetu javne nabavke, koju je raspisao Grad Valjevo govorio je “forntovac” Đorđe Petković, naglasivši da je tu reč ne samo o kršenju porcedure več i o kršenju zakona.

“Prema Zakonu o informisanju i medijima lokalne samouprave informisanje mogu finansirati samo i jedino preko konkursa za sufinansiranje projekata u oblasti javnog informisanja. Takav konkurs je već raspisan i trenutno je u toku, a za njega je opredeljeno 7.3 miliona dinara”, pojasnio je Petković i nagovestio mogućnost da se ovim postupkom određenom mediju poklanja, odnosno namešta ta suma novca od preko 4 miliona dinara.

“Reference ponuđača ukazuju da je evidentna namera da se tačno određenom pravnom licu dodeli ovaj ugovor. Na strani 6. i 7. su opisani “Dodatni uslovi” koji ponuđači moraju da ispune da bi, po mišljenju stručnjaka u lokalnoj samoupravi, mogli da konkurišu i pružaju “uslugu informisanja” : da ima godišnji prihod preko 7 miliona, da je u prethodnoj godini pružao medijske usluge sličnog tipa u iznosu preko 1 milion, da se pružalac nalazi u nacionalnoj mreži za emitovanje programa na osnovu ugovora, te da se taj program vidi i čuje u celoj Srbiji, Nišu, Beogradu i Novom Sadu. Dakle i radio i televizija. I visokotiražni štampani dnevnik, kao i pet internet portala”, precizirao je delove javne nabavke Petković i konstatovao da su te reference potpuno nerelevantne za informisanje javnosti u Valjevu i građana Valjeva.

Prema Petkovićevim rečima, čin raspisivanja javne nabavke za medijski sadržaj od strane lokalne samouprave uperen je protiv osnovnih principa uspostavljenih zakonom, kao što su sloboda medija, medijski pluralizam i ostvarivanje javnog interesa.

“Isključiva namera je sprovođenje partijske i lične kampanje uz prelivanje javnog novca u privatne džepove na nezakonit način. Kako drugačije objasniti činjenicu da sporni tender nije povučen ni posle zahteva i reagovanja čak 5 novinarskih udruženja”, rekao je Petković i dodao da će brzo biti poznato za koga je taj nezakoniti tender bio raspisan.

M.P.M.